2012年12月3日 星期一

CY教的德育課



多謝CY。今天我跟就讀小二的阿仔上了一堂德育課,亦讓我知道阿仔很乖很善良。

[嚴正聲明以下全是真實對話]

今朝如常送阿仔落樓搭校車,臨出門口
阿仔睇到報紙寫住「大話特首」。佢好好奇咁問:「特首講大話呀?」
我:「係呀。」
仔:「吓,特首都講大話?佢講乜大話?」(一邊行一邊講…)
我:「嘩,好複雜架喎仔。嗱…咁…佢冇問過政府就將自己間屋加D房起大左,呢D叫僭建。如果人人都僭建,亂咁起屋將間屋加大,咁幢樓可能有危險架麻,同埋香港D樓咪亂晒龍。特首俾人知道左,但佢又同人講話唔記得問政府起唔起得...
仔:「吓,佢負責管政府架麻,點會唔記得?即係佢冇問過政務司司長呀?」
我:「嗯…類似啦。咁佢話唔記得,算唔算講大話呢?」
仔:「算。」
我:「係囉,即係好似你做錯事,可唔可以同老師講唔記得吖?」
(呢句最精警!)琋:「唔可以。嘩,咁佢連自己間屋都管理得唔好,點管理香港呀?」
我:「係囉係囉,但係我想話俾你知,錯唔緊要,但千祈唔可以講大話,知唔知?」
仔:「知。」

亦適逢我知道昨日阿仔常識科有關「朋友」的一張工作紙上有條問題問:
如果你知道朋友做錯事,你應該怎樣做?
A) 勸他跟老師認錯
B) 替他隱瞞
於是我問:「仔,你揀乜野?」
琋:「叫佢同老師認錯囉。」
我:「但如果佢係你最好最好嘅朋友呢?」
琋:「唔得架,一定要話俾老師聽架,如果唔係,佢下次又會繼續錯囉。」
我:「嘩,阿仔,你真係乖啦。」

之後阿仔乘校車上學去,我感覺很安慰。

後記:CY嘅僭建風波,其實真相同道理就係咁簡單。連小朋友都認為特首講左大話,點解仲有大人會認為佢只係「一時疏忽」?退一萬步,就算佢真係一時疏忽,都係做錯事。錯唔緊要,但有錯就要認,呢個唔只係香港核心價值,更加係普世價值、做人嘅價值!

沒有留言:

張貼留言